Handelsbetingelser

1.       Generelt

Nedennævnte generelle betingelser gælder for varer (herunder maskiner) købt ved BBL Machines Aps., og de generelle betingelser refereres også til som kontrakt mellem køber og sælger.

Betingelser der specifikt gælder maskiner, gælder ikke for varer som ikke kan betegnes som maskiner.

Hvis der kun refereres til en vare, så betragtes en maskine også som en vare.

2.      Generelle oplysninger omkring BBL Machines Aps.

BBL Machines Aps
CVR-nr. 41376929
Stillingvej 216

8471 Sabro

Bblmachines@gmail.com

info@bblm.dk

Tlf. +45 40 60 22 90

3.      Betaling

Dankort/Visa

MasterCard

Pay pal

Mobile Pay

Bankoverførsel (kun ved forespørgelse).

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved kort betaling hæves beløbet først på dit kort, når varen afsendes.  

Varen betragtes som afsendt når forsendelse er købt og betalt.

4.      Fragt

4.1: Her anvendes GLS og PostNord for pakker.

4.2:  For maskiner kan vi tilbyde fragt med maskintransport og har også egen maskintrailer.

 

5.      Fortrydelsesret

5.1: Som forbruger har du 7 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

5.2:  Bemærk at der for enkelte varer ikke er fortrydelsesret. Det gælder:

-          Varer der er produceret specielt til dig.

-          Varer der er specielt tilpasset i henhold til aftale.

-          Varer der er købt hjem specielt til dig.

-          Varer mærket ”absolut bortsalg” i webshoppen.

-          Varer som er mærket med ”brugt” eller ”demo”.

5.3: Fortrydelsesfristen udløber 7 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen for den enkelte vare fra den dag, hvor du modtager den.

5.4: Fristen indebærer, at du har 7 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til bblmachines@gmail.com eller info@bblm.com.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

5.5 Bemærk at du ikke kan få fragtomkostningerne retur.

5.6: Hvis der er foretaget reparation eller service (inspektion og vedligehold) på varen af ikke autoriseret personel, så bortfalder din ret til returnering af varen med øjeblikkelig virkning.

5.9: Hvis varen har været anvendt til et andet formål end det som den var tiltænkt, så bortfalder din ret til returnering med øjeblikkelig virkning.

6.                            Fortrydelse af en del af købet
6.1: Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

6.2: Hvis du har forhandlet et afslag i prisen som følge af at du har købt flere varer på samme ordre, så bortfalder afslaget, hvis du kun ønsker at returnere den del af ordren, som der ikke var givet afslag på.

6.3: Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

6.4: :Hvis du har købt for et beløb, der giver dig fri fragt (køb over 2500 kr., dog max 60 kg), så får du ikke returneret BBL Machines Aps. faktiske afholdte omkostninger til fragt for din ordre.

7.      Juridisk leveringssted:

7.1: Det juridiske leveringssted gælder uanset om du som kunde har købt fragt.

7.2: Juridisk leveringssted for maskiner (minigraver, minilæsser samt udstyr til minigraver og minilæsser) er:

BBL Machines Aps

Storekesig Vænge

8471 Sabro

7.3: Juridisk leveringssted for øvrige varer er:

BBL Machines Aps
Stillingvej 216

8471 Sabro

Venligst send varen med GLS til pakkeshoppen i Sabro Brugs, Vistoftvej 8471 Sabro.

8.                                      Returnering
8.1: Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
8.2 Du skal selv arrangere og betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Alle maskiner (herunder små-maskiner, minigravere, udstyr til minigravere, minilæssere og udstyr til mini læssere.

9.                                      Varens stand, når du sender den retur
9.1: Når du returnerer en vare skal den fremstå ny og ubrugt i original emballage, for at du kan få det fulde beløb tilbage.

9.2: Hvis varen er en maskine, eller tilbehør til en maskine, som du har anvendt siden købet, så skal der forhandles et afslag i returneringsprisen, som tager udgangspunkt i:

-       Hvor mange timer maskinen eller tilbehøret har kørt siden køb.

-       Værditab som følge af synlig brug, samt at maskinen eller tilbehøret ikke længere er nyt.

-       Behov for rengøring og klargøring for at varen kan sættes til salg igen.

-       Behov for efterfyldning af olie eller andre væsker.

9.3 Forhandling af afslag foretages først når varen er returneret til BBL Machines Aps.

9.4 Rengøring og klargøring afregnes til dkk 495,- plus moms pr time.

10.  Tilbagebetaling af købsbeløbet ved returnering af vare.
10.1: Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

10.2: Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

10.3 Købsbeløb minus eventuel værdiforringelse, og minus beløb for oprindelig fragt, og minus eventuelt beløb til rengøring, reparation og klargøring returneres først efter at varen er kommet retur til BBL Machines Aps.

10.4: Hvis der er behov for at forhandle et afslag på maskine eller tilbehør til maskine, så returneres købsbeløbet først efter at BBL Machines Aps har haft rimelig tid til inspektion af maskinen og/eller tilbehør til maskine, og først efter at der har været mulighed for at forhandle et eventuelt afslag som følge af brug.

10.5: Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke forsendelsesomkostninger og evt. afslag.
10.6:Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

11.  : Returnering af vare:

11.1: Varen sendes til:
BBL Machines Aps

Stillingvej 216

8471 Sabro.

11.2: Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

11.3: Hvis der er tale om en minigraver eller en minilæsser, så skal den sendes til

BBL Machines Aps

Storekesig Vænge

8471 Sabro

og minigraveren eller minilæsseren modtages kun efter aftale.

11.4: Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på en af ovenstående adresser mod forudgående aftale. 

12.  Reklamationsret for private forbrugere (ej B2B).

12.1:Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, afhængig af den konkrete situation.

12.2_ Hvis der er tale om en maskine eller tilbehør til en maskine, så skal køber sørge for at maskinen er inspiceret, efterset, serviceret og vedligeholdt i henhold til forskrifterne i den udleverede manual.

12.3: Køber skal selv inspicere varen/maskinen inden daglig ibrugtagning i henhold til den udleverede manual.

12.4: Hvis maskinen ikke er inspiceret, serviceret og vedligeholdt i henhold til den udleverede manual, og inden for rammerne i dette dokument, så bortfalder reklamationsretten med øjeblikkelig virkning.

12.5: Regelmæssige serviceeftersyn (inspektion og vedligehold) baseres på maskines timetæller og skal foretages minimum én gang om året, uanset hvor mange timer maskinen har kørt.

Dvs. at første serviceeftersyn skal foretages senest 1 år efter datoen på fakturaen.

Service intervaller baseret på maskinens timetæller:

1.serviceeftersyn: 50 timer (dog maksimalt et år efter køb), 2. serviceeftersyn: 100 timer (dog maksimalt et år efter køb), 3. serviceeftersyn: 200 timer,4. serviceeftersyn: 300 timer, 5. serviceeftersyn: 400 timer. 6. serviceeftersyn: 500 timer.7. serviceeftersyn: 600 timer. 8. serviceeftersyn: 700 timer, 9. serviceeftersyn: 800 timer, 10. serviceeftersyn: 900 timer, 11. serviceeftersyn: 1000 timer.

12.6: Serviceeftersyn skal foretages inden at service tælleren har overskredet timetal for service med maksimalt 10%. Dvs. at f.eks. 1. service eftersyn skal foretages inden timetælleren har nået 55,0 timer.

12.7: Serviceeftersyn baseret på timetællerens timetal baseres alene på det viste timetal. Dvs. det har ikke nogen relevans om maskinen har arbejdet eller om den kun har kørt i tomgang.

12.8: Det er alene købers ansvar at monitorere hvornår hans maskine skal til serviceeftersyn. BBL Machines Aps har ikke noget ansvar for at informere sælger om at tidspunktet for service er nået, ej heller om tidspunktet er overskredet.

12.9 Det er købers ansvar at sørge for at maskinens væskeniveauer er over minimum. Ved væsker forstås: Hydraulikolie, motorolie, bremsevæske og kølervæske. Her gøres der i øvrigt opmærksom på at nogle motorer kan have et øget olieforbrug under indkøring, og da olieforbruget kan variere fra motor til motor, har BBL Machines Aps. ikke mulighed for at give nærmere retningslinjer for hvornår man kan forvente at en motor er indkørt.

12.10. Efterfyldning af en maskines væsker må kun foretages med de typer der er angivet i manualen.

12.11: Der må ikke anvendes bio-nedbrydelig hydraulikolie på maskiner fra BBL Machines Aps. Hvis er anvendes bio-nedbrydelig hydraulikolie, så bortfalder reklamationsretten med øjeblikkelig virkning.

12.12:Reklamationsretten gælder kun hvis maskinen er anvendt i henhold til den udleverede manual og hvis den er serviceret af autoriseret personale.

12.13: Maskinen må kun serviceres (inspiceres, vedligeholdes og repareres) af en reparatør, der på forhånd er godkendt af BBL Machines Aps.

12.13: Hvis maskinens hydraulisk bevægelige dele parkeres i en position, og hvis denne position ikke kan holdes over længere tid, så er det ikke udtryk for en defekt. I øvrigt så anbefales det at sænke alle hydraulisk bevægelige funktioner, således at de hviler på jorden af sikkerhedsmæssige årsager, når maskinen ikke anvendes.

12.14:Hvis maskinen konstateres at have en defekt, så skal brugen af maskinen straks indstilles, for at begrænse eventuelle skader. Køber bærer selv ansvaret for følgeskader samt eventuel indflydelse på maskinen sikkerhed, hvis brugen af maskinen fortsættes selvom den er defekt.

12.15: Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for en uge efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

12.16:Reklamationsret gælder ikke for normalt slid.

Definition af sliddele:

- larvefødder og dæk.

- Pinde og bøsninger i alle dreje-led til gravearm/læsserarm.

- Batteri.

- Bremsedele.

- Motorolie, hydraulikolie, bremsevæske, kølervæske.

- Luftfilter, Oliefilter, Hydraulikoliefilter.

- Hydraulikslanger til tilt skovl.

- Overfladebehandling.

- Varmetråd og PFTE-pude for impulssvejsere.

12.17: Slid på gravearm som følge af brug af hydraulikhammer er ikke dækket af reklamationsretten.

12.18 Elektronik, styringer, instrumentering og overfladebehandling der ødelægges af vand som følge af opbevaring udendørs og/eller rengøring med højtryksrenser er ikke dækket af reklamationsretten.

12.19: Når maskinen ikke anvendes, så skal den opbevares indendørs, da regnvand kan beskadige instrumentering og forårsage korrosion i elektriske kontakter.

12.20: Reklamationsret gælder ikke for overfladebehandling ud over gennemtæring.

12.21 Hvis du som privat forbruger påberåber dig at have ret til en erstatningsmaskine eller erstatningsvare, så skal brugen af din vare eller maskine straks indstilles, og maskinens værditab som følge af brug, skal godtgøres sælger baseret på prisen for at leje en tilsvarende maskine ved en professionel udlejer.

12.22: Som privat forbruger forventes du maksimalt at anvende din maskine 40 timer pr måned og maksimalt 300 timer pr. år, da aftalen ellers anses for at være en kamufleret erhvervsaftale.

12.23 Hvis køber indleverer en maskine til reparation eller serviceeftersyn, så skal den være rengjort. Hvis BBL Machines Aps. er nødsaget til at rengøre maskinen i forbindelse med reparation eller serviceeftersyn, så afregnes rengøring til 495 kr./time plus moms.

12.24: Reparation og serviceeftersyn af en maskine kan også finde sted på kundens adresse efter aftale, forudsat at kunden har et opvarmet lokale til formålet, som rent nok. I så fald betaler kunden for kørsel fra reparatør til kundens adresse. Der gøres opmærksom på at det kan blive nødvendigt at køre flere gange, hvis der f.eks. skal hentes reservedele eller hvis opgaven viser sig ikke at kunne gennemføres på den tid, som var afsat. Kørsel afregnes til dkk 495,- plus moms pr time plus statens takster for afregning pr kørt kilometer, samt eventuelle udgifter til bropenge og/eller færge.

12.25:BBL Machines Aps har ikke lånemaskiner, som kan lånes under servicering og reparation af kundens maskine.

12.26: Hvis BBL Machines Aps forbeholder sig ret til efterfølgende at fakturere for reparationer lavet under reklamationsretten, hvis det efterfølgende kommer til BBL Machines Aps kendskab at reklamationen var uretmæssig.

12.27 Der beregnes 1000 kr til leveringsomkostninger og 1500 kr til klargøring af minigravere og miniæssere. Disse omkostninger er ikke del af den annoncerede pris.

12.28 BBL Machines Aps accepterer ikke omtale på Trustpilot og Google maps.

12.29 Hvis købet afvikles over flere betalingsrater, så revisionen af disse handelsbetingelser på tidspunktet for sidste rate betaling være gældende for hele købet.

13.   Reklamationsret for Ervhervskøb (B2B).

13.1:Du har reklamationsret i 12 måneder og maksimalt 800 timer for minigraver eller minilæsser, med mindre andet er aftalt.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du kan få varen repareret, afhængig af den konkrete situation og din specifikke aftale.

13.2_ Hvis der er tale om en maskine eller tilbehør til en maskine, så skal køber sørge for at maskinen er inspiceret, efterset, serviceret og vedligeholdt i henhold til forskrifterne i den udleverede manual.

13.3: Køber skal selv inspicere varen/maskinen inden daglig ibrugtagning i henhold til den udleverede manual.

13.4: Hvis maskinen ikke er inspiceret, serviceret og vedligeholdt i henhold til den udleverede manual, og inden for rammerne i dette dokument, så bortfalder reklamationsretten med øjeblikkelig virkning.

13.5: Regelmæssige serviceeftersyn (inspektion og vedligehold) baseres på maskines timetæller og skal foretages minimum én gang om året, uanset hvor mange timer maskinen har kørt.

Dvs. at første serviceeftersyn skal foretages senest 1 år efter datoen på fakturaen.

Service intervaller baseret på maskinens timetæller:

1.serviceeftersyn: 50 timer (dog maksimalt et år efter køb), 2. serviceeftersyn: 100 timer (dog maksimalt et år efter køb), 3. serviceeftersyn: 200 timer,4. serviceeftersyn: 300 timer, 5. serviceeftersyn: 400 timer. 6. serviceeftersyn: 500 timer.7. serviceeftersyn: 600 timer. 8. serviceeftersyn: 700 timer, 9. serviceeftersyn: 800 timer, 10. serviceeftersyn: 900 timer, 11. serviceeftersyn: 1000 timer.

13.6: Serviceeftersyn skal foretages inden at service tælleren har overskredet timetal for service med maksimalt 10%. Dvs. at f.eks. 1. service eftersyn skal foretages inden timetælleren har nået 55,0 timer.

13.7: Serviceeftersyn baseret på timetællerens timetal baseres alene på det viste timetal. Dvs. det har ikke nogen relevans om maskinen har arbejdet eller om den kun har kørt i tomgang.

13.8: Det er alene købers ansvar at monitorere hvornår hans maskine skal til serviceeftersyn. BBL Machines Aps har ikke noget ansvar for at informere sælger om at tidspunktet for service er nået, ej heller om tidspunktet er overskredet.

13.9 Det er købers ansvar at sørge for at maskinens væskeniveauer er over minimum. Ved væsker forstås: Hydraulikolie, motorolie, bremsevæske og kølervæske. Her gøres der i øvrigt opmærksom på at nogle motorer kan have et øget olieforbrug under indkøring, og da olieforbruget kan variere fra motor til motor, har BBL Machines Aps. ikke mulighed for at give nærmere retningslinjer for hvornår man kan forvente at en motor er indkørt.

13.10. Efterfyldning af en maskines væsker må kun foretages med de typer der er angivet i manualen.

13.11: Der må ikke anvendes bio-nedbrydelig hydraulikolie på maskiner fra BBL Machines Aps. Hvis er anvendes bio-nedbrydelig hydraulikolie, så bortfalder reklamationsretten med øjeblikkelig virkning.

13.12:Reklamationsretten gælder kun hvis maskinen er anvendt i henhold til den udleverede manual og hvis den er serviceret af autoriseret personale.

13.13: Maskinen må kun serviceres (inspiceres, vedligeholdes og repareres) af en reparatør, der på forhånd er godkendt af BBL Machines Aps.

13.13: Hvis maskinens hydraulisk bevægelige dele parkeres i en position, og hvis denne position ikke kan holdes over længere tid, så er det ikke udtryk for en defekt. I øvrigt så anbefales det at sænke alle hydraulisk bevægelige funktioner, således at de hviler på jorden af sikkerhedsmæssige årsager, når maskinen ikke anvendes.

13.14:Hvis maskinen konstateres at have en defekt, så skal brugen af maskinen straks indstilles, for at begrænse eventuelle skader. Køber bærer selv ansvaret for følgeskader samt eventuel indflydelse på maskinen sikkerhed, hvis brugen af maskinen fortsættes selvom den er defekt.

13.15: Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for en uge efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

13.16:Reklamationsret gælder ikke for normalt slid.

Definition af sliddele:

- larvefødder og dæk.

- Pinde og bøsninger i alle dreje-led til gravearm/læsserarm.

- Batteri.

- Bremsedele.

- Motorolie, hydraulikolie, bremsevæske, kølervæske.

- Luftfilter, Oliefilter, Hydraulikoliefilter.

- Hydraulikslanger til tilt skovl.

- Overfladebehandling.

- Varmetråd og PFTE-pude for impulssvejsere.

13.17: Slid på gravearm som følge af brug af hydraulikhammer er ikke dækket af reklamationsretten.

13.18 Elektronik, styringer, instrumentering og overfladebehandling der ødelægges af vand som følge af opbevaring udendørs og/eller rengøring med højtryksrenser er ikke dækket af reklamationsretten.

13.19: Når maskinen ikke anvendes, så skal den opbevares indendørs, da regnvand kan beskadige instrumentering og forårsage korrosion i elektriske kontakter.

13.20: Reklamationsret gælder ikke for overfladebehandling ud over gennemtæring.

13.21 Hvis køber indleverer en maskine til reparation eller serviceeftersyn, så skal den være rengjort. Hvis BBL Machines Aps. er nødsaget til at rengøre maskinen i forbindelse med reparation eller serviceeftersyn, så afregnes rengøring til 495 kr./time plus moms.

13.22: Reparation og serviceeftersyn af en maskine kan også finde sted på kundens adresse efter aftale, forudsat at kunden har et opvarmet lokale til formålet, som rent nok. I så fald betaler kunden for kørsel fra reparatør til kundens adresse. Der gøres opmærksom på at det kan blive nødvendigt at køre flere gange, hvis der f.eks. skal hentes reservedele eller hvis opgaven viser sig ikke at kunne gennemføres på den tid, som var afsat. Kørsel afregnes til dkk 495,- plus moms pr time plus statens takster for afregning pr kørt kilometer, samt eventuelle udgifter til bropenge og/eller færge.

13.23:BBL Machines Aps har ikke lånemaskiner, som kan lånes under servicering og reparation af kundens maskine.

13.24: Hvis BBL Machines Aps forbeholder sig ret til efterfølgende at fakturere for reparationer lavet under reklamationsretten, hvis det efterfølgende kommer til BBL Machines Aps kendskab at reklamationen var uretmæssig.

13.25 Der beregnes 1000 kr til leveringsomkostninger og 1500 kr til klargøring af minigravere og miniæssere. Disse omkostninger er ikke del af den annoncerede pris.

13.26 BBL Machines Aps accepterer ikke omtale på Trustpilot og Google maps.

13.26 Hvis købet afvikles over flere betalingsrater, så revisionen af disse handelsbetingelser på tidspunktet for sidste rate betaling være gældende for hele købet.

14.  CE-mærkning og sikkerhed.

14.1:BBL Machines Aps sælger kun varer og maskiner, som er CE mærkede.

14.2:For at varerne og maskinerne er sikre at anvende, så skal brugeren altid læse den udleverede manual grundigt igennem, inden varen eller maskinen tages i brug.

14.3:Hvis du er arbejdsgiver, så er du forpligtiget til at stille manualen til rådighed for dine ansatte.

14.4:For at varen og/eller maskinen forbliver sikker at anvende, så skal den inspiceres, repareres og serviceres i henhold til den udleverede manual.

14.5:Hvis maskinen ikke er serviceret og vedligeholdt i henhold til den udleverede manual, så bortfalder BBL Machines Aps’s ansvar med øjeblikkelig virkning.

14.6:Maskinen må kun serviceres og vedligeholdes af en reparatør, der på forhånd er godkendt af BBL Machines Aps, for at den forbliver sikker at anvende.

15.  Persondatapolitik

15.1:Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

15.2:Dine oplysninger oplyses også til eventuel vognmand i forbindelse med fragt til din bopæl, samt til eventuel service reparatør, hvis der aftales service eller reparation på din bopæl.

 
15.3:Personoplysningerne registreres hos BBL Machines Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

15.4:Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på https. www.bblmachines.dk er Dandomain.  


15.5:Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: bblmachines@gmail.com.  

16.  Forsikring af maskine.

16.1: Det er købers ansvar at tegne en maskinforsikring for hans maskine.

16.2: Det er købers ansvar at hans maskine er forsikret under indlevering til reparation og serviceeftersyn ved sælger eller sælgers reparatør.

17.  Undtagelser og forbehold:

17.1: Alle betingelser på denne side ud over "Betaling" og "Fragt" gælder IKKE for brugte varer og ej heller demo varer.

17.2:For brugte varer gælder alene de betingelser, som fremgår af fakturaen for den brugte vare eller demo vare.

17.3:I forbindelse med salg af reservedele, så yder BBL Machines Aps udelukkende reklamationsret på selve den reservedel, som er købt ved BBL Machines Aps.

17.4:BBL Machines Aps forbeholder sig ret til uden varsel at afslå ordrer på webbutikken, hvis

- lager saldo viser sig at være forkert.

- at du som kunde har ubetalte fakturaer, som vi har opgivet at inddrive.

- at du som kunde har udøvet uberettiget offentlig tilgængelig kritik af BBL Machines Aps.

Hvis vi afslår din ordre, så bliver købsbeløbet naturligvis aldrig trukket.

 

18.  Gyldighed af dokumenter som indgår i din købsaftale (kontrakts dokumenter):

18.1: Med kontrakts dokumenter menes:

-          Tilbud.

-          Faktura for den vare/maskine som du har købt.

-          Dette dokument (Generelle handelsebetingelser for BBL Machines Aps.)

-          Udleverede manualer for vare/maskine.

18.2: Hvis der er konflikt mellem de enkelte kontrakts dokumenter, så har dokumenterne følgende rangering, hvor 1. står for det dokument der rangers højest:

-          1.Faktura for den vare/maskine som du har købt.

-          2.Dette dokument (Generelle handelsebetingelser for BBL Machines Aps.)

-          3.Udleverede manualer for vare/maskine.

-          4.Tilbud.

18.3: BBL Machines Aps. forbeholder sig ret til uden varsel at fremsende en opdateret version af den udleverede bruger manual. Sådanne opdateringer kan, men er ikke begrænset til, være ændret eller yderligere specificering af hvordan maskine skal anvendes. Ændringer kan men er ikke begrænset til, være opdatering af forhold omkring inspektion og service. Hvis en ny version af bruger manualen udsendes, så vil den tidligere udleverede version ikke længere være gældene.

19.  Immaterielle rettigheder.

19.1: Deling af Manualer, bruger manualer, service manualer og service bulletins med 3.die mand accepteres ikke uden forudgående skriftlig accept fra BBL Machines Aps.

19.2: Kopiering af Manualer, bruger manualer, service manualer og service bulletins accepteres ikke uden forudgående skriftlig accept fra BBL Machines Aps.

19.3: Deling af Manualer, bruger manualer, service manualer og service bulletins med 3.die mand uden forudgående accept fra BBL Machines Aps kan blive genstand for retsforfølgelse.

19.4: Kopiering af produkter som markedføres af BBL Machines Aps kan blive genstand for retsforfølgelse, idet nogle af disse produkter er enten patenterede eller design beskyttede.

20.  Klageadgang

20.1: Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte +4540602290. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

21.  Dokument revision.

Betingelserne er senest rettet til den 29. Oktober 2024